T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
OSMANİYE / BAHÇE - Atatürk İlkokulu

Haberler

Nis

Okulumuz öğretmenlerinden İbrahim Aslan’ın öğrenciler arasında akran zorbalığını engellemek amacıyla kurmuş olduğu "Don't be a Bully, be Nice!" adlı uluslararası eTwinning projesinde ‘Sabır Paketi’ etkinliği gerçekleştirildi. Etkinlik kapsamında öğrenciler kendilerine verilen sabır paketini 10 gün boyunca yanlarında taşımış, içinde ne olduğunu merak etseler de açmamışlardır. Sabır paketi etkinliği için verilen sürenin tamamlanmasıyla öğrenciler hep birlikte sabır paketini açmışlardır. Sabır paketine, öğrencilerde canlılar konusunda duyarlılık oluşturmak ve sabır davranışını pekiştirmek amacıyla Bahçe Ziraat Odası başkanı Fatma Şahin’in hediye ettiği bitki tohumları konmuştur. Sabır paketi açıldıktan sonra davetimiz üzerine okulumuz 3/E sınıfını ziyaret eden Bahçe Ziraat Odası başkanı Fatma Şahin, bitki tohumunun nasıl ekileceği ve bakımı hakkında öğrencilere bilgi vermiştir. Proje kapsamında aynı etkinlik eş zamanlı olarak Türkiye’de bulunan ortakların yanı sıra İspanya, Romanya, Yunanistan, Polonya, Ukrayna ve Arnavutluk’ta görevli toplam 27 öğretmen ve öğrenci tarafından beğeniyle gerçekleştirilmiştir.

Nis

Okulumda Kültürümle Varım eTwining Projesi, 3/B  Sinif Öğretmenimiz Mehmet Armağan Mart danışmanlığındaki öğrencilerimiz tarafından okulumuzda başarıyla gerçekleştirilmektedir.  

 

Projenin temasını oluşturan kültürel ögeler okul ortamına yansıtılırken gerçekleşecek faaliyetlerin öğrenciler, ebeveynler, öğretmenler, eğitim yöneticileri ve öğretim programları açısından etkilerini incelenecektir.  

 

Proje sonucunda öğrenciler, benlik saygısını ve aidiyet duygusunu kazanacaklar ve hissedecekler, kendi kültürlerini tanıtacaklar ve farklı kültürleri tanıyacaklar, yeni öğrendikleriyle kültürel zenginliği yaşayıp hissedecekler, iletişim becerilerini ve dil becerilerini geliştirebileceklerdir. Gerçekleştirilmesi planlanan faaliyetlerin, her ortak belirtilen etkilere ulaşabilmesi için proje ortakları arasında sıkı bir işbirliğine girecek ve üzerine düşen sorumlulukla zengin içerikler sunabilecektir.  

 

Gerçekleştirilecek faaliyetler arasında dans, müzik, oyun, drama, kıyafet, yemek, ritim çalışmaları yer almaktadır. Bunların yanında müze ve tarihi yerlerin ziyaret edilmesi, sergiler organize edilmesi planlanmaktadır.

Mrt

2 Nisan, Birleşmiş Milletler tarafından otizm konusunda farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla “Dünya Otizm Farkındalık Günü” olarak ilan edilmiştir. 2 Nisan’da başlayan “Otizm Farkındalık Ayı” çerçevesinde dünyada otizmle ilgili araştırmaların teşvik edilmesi, bu konudaki farkındalığın artırılması ile erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılması hedeflenmiştir.

Otizm Spektrum Bozukluğu; belirtileri yaşamın ilk üç yılı içinde ortaya çıkan nörogelişimsel bir bozukluktur. Her coğrafyada ve her sosyoekonomik düzeyde görülebilmektedir. Erkeklerde kızlardan 3-4 kat daha fazla görüldüğü bilinmektedir. Otizmin sebebi halen bilinmemekle birlikte tıbbi araştırmalar genetik faktörler ile birlikte çevresel faktörlerin de rolü olabileceğini göstermektedir. Bir çocuğunda otizm olan ailenin diğer çocuğunda da otizm görülme oranı %4-10 arasındadır. Doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk üç yılında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizm tanısı 1985’de her 2.500 çocuktan 1’ine konulurken, bugün doğan her 59 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya gelmektedir.

Sessiz, içine kapanık, nasılsa konuşur gibi bazı yanlış inanışlar ya da toplum tarafından damgalanma kaygıları otizmli çocukların tanı ve tedavisinde gecikmelere yol açabilmektedir. Unutulmamalıdır ki Otizm, ne kadar erken yaşta tanınır ve uygun bir şekilde yönlendirilirse, tedavisinde o kadar olumlu sonuçlar alınan bir bozukluktur. 

Otizm ismi aynı olsa bile her çocukta farklı belirtilerle görülebilir, her çocuğun klinik görünümü, tedavisi ve ilerleyişi aynı olmaz. En etkili tedavi yöntemi otizme yönelik özel eğitimdir. Otizmin tedavisine özel ilaç ya da aşı yoktur, ilaç tedavisi çoğunlukla otizme eşlik eden hırçınlık, aşırı hareketlilik, depresyon, yoğun takıntılar ve tekrarlayıcı hareketler için kullanılmaktadır. Dikkat edilmesi gerekir ki, güncel bilimsel verilere bakıldığında hiçbir alternatif tedavi yönteminin otizmi tedavi ettiğine dair kanıt bulunmamaktadır. Ancak aileler bu yöntemlere başvurarak ciddi maddi kayıplara uğrayabilmektedir. Bu yöntemlere yönelmeden önce mutlaka bir çocuk ve ergen ruh sağlığı uzmanından danışmanlık alınması gerekmektedir.

Mrt

Merve öğretmenden :

''Ramazan paylaşmaktır' sloganıyla bir haftadır çocuklarla konuşuyordum niyetim ufak çaplı bir koli yaparak hem öğrencilerime yardımlaşma bilinci aşılamak hem de 1/E sınıfı öğrencileri ve velileri olarak ortak hayır yapmaktı. Ancak evdeki fazla malzemelerden bir tanesini dediğim halde herkes bir çok şey alıp göndermiş tam 7 koli hazırladık ️ Rabbim hayrınızı kabul etsin, çocuklar da yaparken çok mutlu oldular, kendilerini alkışladılar hepinize katılımınız için teşekkür ederiz '

Mrt

Okulumuz öğretmenlerinden İbrahim Aslan, öğrencilerde akran zorbalığına dikkat çekmek için şubat ayı itibariyle "Don't be a Bully, be Nice!" adlı uluslararası eTwinning projesi kurmuştur. Kurucu ortağı İspanya'dan olan projeye 7 farklı ülkeden (Türkiye, İspanya, Romanya, Yunanistan, Polonya, Ukrayna, Arnavutluk) toplam 27 öğretmen destek vermektedir. 

Proje çalışmalarının öğretmen ve öğrencilere faydalı olmasını dileriz.

Mrt

3/B sınıf öğretmeni Mehmet Armağan MART'ın sınıf öğrencileri ile Fransız ve Yunan ortaklarla yürüttüğü e-twinning projesi

Ock

OKULUMUZ 1/E SINIFI ÖĞRETMENİ MERVE BOZDAĞ VE ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLADIĞI OKUMA BAYRAMI ETKİNLİĞİ COŞKUYLA KUTLANDI. EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Ara

15 TEMMUZ ÇOCUK GAZETESİ ÖZEL SAYI

Kas

Okulumuz 2. sınıf öğretmenleri Kutsal GÜNDÜZ ve Cemil ŞAHİN ile öğrencileri tarafından hazırlanan 24 Kasım Öğretmenler Günü Kutlama Programı coşkuyla ve ilgiyle izlendi.Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz

Kas

"Haftanın Sözü" projemiz ile öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin kazandırılması, değerlere karşı duyarlılık oluşturulması ve onları davranışa dönüştürülmesi, toplum tarafından kabul gören değerlerin uygun okul ortamı oluşturularak geliştirilmesi ve pekiştirilmesi, örencilerin sorumluluk duygularının geliştirilmesi, kültürel kodların güçlendirilmesi, ulusal ve manevi değerler bilincine sahip nesiller yetiştirmek ve Türk büyüklerinin söylemiş olduğu özlü sözlerin öğrenciler tarafından benimsenerek hayatlarına yansıtmaları amaçlanmıştır.

Projenin yürütülmesinde emeği geçen müdür yardımcısı Aybüke Gül Yılmaz'a teşekkürlerimizi sunarız.

Kas

11 Kasım Milli Ağaçlandırma Günü kapsamında  tüm Türkiye ile eş zamanlı olarak ilçemizde de fidan dikme etkinliği gerçekleştirildi. "Türkiye Yüzyılına Nefes"  mottosu ile 11 Kasım, saat 11.11'de gerçekleştirilen etkinlikte yüzlerce fidan toprakla buluşturuldu.  Etkinliğe katılım sağlayan öğretmenlerimiz İbrahim ASLAN ve Hasan DEMİRCİ ile öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Ekm

Cumhuriyetin ilanının 100. yılı okulumuzda düzenlenen programla kutlanmıştır. Programın hazırlanmasında emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.